سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر 

 

آنها ممکن است به جای جراحی های غیر لیزری، مانند جراحی فلپ لثه، جراحی لثه را با لیزر توصیه کنند. جراحی لثه با لیزر ممکن است برای سایر روش های دندانپزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این موارد شامل کانتورینگ لثه برای رفع لبخند لثه ای به دلایل زیبایی است.

 

سازمان غذا و دارو (FDA    ) استفاده از لیزر را برای موارد زیر تایید کرده است:

 

روش های پریودنتیک

روش های ریشه

جراحی دهان

سفید کردن دندان

یک بدن کوچک از وجود دارد شواهد و مدارکمنبع مورد اعتماد این نشان می دهد که جراحی لثه با لیزر برای درمان بسیاری از بیماری های دندانی از جمله بیماری لثه ایمن و موثر است.

 

در انجمن دندانپزشکی آمریکامنبع مورد اعتماد هنوز استفاده از لیزر را برای درمان بیماری لثه تایید نکرده است، اما بدن کوچکی از آن وجود دارد شواهد و مدارکمنبع مورد اعتماد این نشان می دهد که جراحی لثه با لیزر برای درمان بسیاری از بیماری های دندانی از جمله بیماری لثه ایمن و موثر است.

 

در آکادمی پریودنتولوژی آمریکامنبع مورد اعتماد شواهد فعلی را بررسی کرد و خلاصه کرد که لیزر درمانی مناسب ممکن است مزیت کمی نسبت به درمان‌های سنتی داشته باشد.

 

با این حال، این سازمان هشدار داد که شواهد محدود است و تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از لیزر توصیه می شود.

 

به همین دلیل، در صورت انتخاب این روش، بسیار مهم است که از پریودنتیست استفاده کنید که برای کار با لیزر آموزش دیده است.

 

هزینه جراحی لثه با لیزر چقدر است؟

هزینه جراحی لثه با لیزر برای درمان بیماری لثه بر اساس عوامل مختلفی متغیر است. اینها شامل میزان کاری است که باید انجام دهید و موقعیت جغرافیایی شما.

 

اگر بیمه دندانپزشکی دارید، معمولاً ارائه دهنده شما حداقل بخشی از هزینه را پرداخت می کند.

 

 

اگر برای اصلاح لبخند لثه ای با لیزر انجام می دهید، به احتمال زیاد بیمه آن را پوشش نمی دهد. اصلاح لبخند لثه ای یک عمل زیبایی محسوب می شود.

 

هزینه های جراحی لبخند لثه ای با لیزر متفاوت است. به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که برای هر دندان بین 675 تا 875 دلار پرداخت کنید.

 

جراحی لثه با لیزر چگونه کار می کند؟

لیزرها لوله هایی هستند که از پرتوهای نوری قوی و دقیق انرژی حرارتی برای انجام چندین کار در حین جراحی لثه استفاده می کنند. لیزرها می توانند:

 

بافت بیمار را برش داده و خارج کنید

رگ های خونی را منعقد می کند تا لخته های جامد تشکیل دهد

از بین بردن میکروب ها و باکتری ها

منطقه را استریل کنید

لیزرها با ایجاد تغییر انرژی در اتم ها کار می کنند. نور لیزر اتم ها را از حالت سکون فعلی به مرحله ای به نام حالت برانگیخته منتقل می کند. این امر باعث می شود اتم ها انرژی تولید کنند که گسیل خود به خودی نامیده می شود.

 

وقتی اتم ها به حالت سکون باز می گردند، ذرات نوری به نام فوتون از خود ساطع می کنند. این فرآیند انرژی لازم برای انجام برخی عملکردها مانند بریدن بافت بدون استفاده از تیغه را فراهم می کند.

 

مراحل جراحی لثه با لیزر

در LANAPمنبع مورد اعتمادیا روش اتصال جدید با کمک لیزر، اغلب برای درمان بیماری لثه استفاده می شود.

 

منبع : کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی